Tävlingsresultat!! Grattis Maria & Aska!

Aska gjorde debut i Lydnads klass 1 i Oxekösund i dag! Stort grattis önskar hela kennelfamiljen!

Vilka duktiga valpköpare jag har; mycket duktigare och flitigare på lydnadsplan än vad jag är...

I dag debuterade jag och Grytan i Elitrapport i Kumla. Enligt de som gick ut var det en tungsprungen bana, mkt blött och kuperat. Grytan sprang alla fyra sträckor - hon var så duktig!! Men hon var väldigt trött och det märktes att det kostade på.

På uppletandet var hon märkbart trött. Hon hittade två föremål inom maxtiden och ett tredje precis efter att de ropat att tiden var ute vilket var bra för hon fick komma in med ett föremål och få massor av beröm.

Platsen gick toppen som vanligt. Lydnaden var det värre med.....
Vi gjorde ett bra fritt följ 8:a från båda domarna. Inkallningen nollade vi...det moment som sett bäst ut på träning. Så kan det gå! Framåtsändandet var riktigt kasst men det är ju lång ifrån färdigt så inget oväntat. Krypet började bra och vi gjorde en fin vänstersväng. Sen blev Grytan osäker och gick upp så jag bröt. Men det var mycket bättre än väntat. Vi hade ju tänkt avstå krypet bara en vecka sedan och nu fick jag till ett halvt bra kryp:)

Grytans trötthet märktes på skallet som var mediokert. Metallapporten gick jättebra! På tungen tog hon fran kamp och gav lite underhållning. Uppskattat av publiken men ger inge bra poäng. Hoppet: slarvig ingång och stegen hoppade hon upp på och missade sista pinnen.
Totalt 420p och Godkänt!


Kommentarer
Postat av: Astrid

Grattis till elitdebuten! Tänk att lydnaden aldrig blir som man tänkt sig. Dom kan dom små liven. Exodus skickar en hälsning till sin drömtjej.

2008-11-14 @ 20:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0