Grytan har börjat löpa!

Grytan började löpa i lördags. Vi kommera att para henne helgen 6-8 mars hos Östgöta polisen. Allt roligt ska hända samtidigt - vi hade planerat att åka och hälsa på Arne2 (Atle) i Skåne just den helgen. Nu får vi se om vi kan ses lite senare. Hade tänkt ta massor av fina bilder på Asterix i snön i dag men jag fick inte fart på varken den gamla eller den nyare digitalkameran. Snopet!!! Torulf har nu kommit hem från sjukhuset med armen i ett paket. Han har massor av spikar och annat skrot insatt i armbågen. Jag har bäddat ner honom framför TV:n med jordnötsringar som tröst. Arvak och Pila är så lugna nu när husse är tillbaka.


I dag fisck jag äntligen tid att ta Arvak och Grytan på långpromenad. Dom har varit utan i två dagar och speciellt Grytan har varit mkt upprörd. Vi pulsade i snön och jag blev riktigt svett trots att jag frös ordentligt när vi gicki väg. Hela förmiddan ägnades åt snöskottning med hjälp av antingen våra egna hundar eller pensionatsgäster. Mycket uppskattat av hundarna mindre uppskattat av mig - men bra work-out blev det.


Kommentarer
Postat av: Yvonne & Gaia

Stackars Torulf!! Nu får du väl pyssla om honom ordentligt ;-)

Blir spännande att följa Grytan efter parning :-)



Ha de gott // Yvonne & resten av gänget

2009-02-23 @ 16:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0