Hon har bott in sig en vecka

Nu är det gammelhusse som skriver , B har tagit plats i flocken o det med den äran, hon behandlar pila med respekt o arre har hon genomskådat direkt , han försökte "sätta" sig på henne i början men hon tog ner honom på jorden så det sjöng i snön, fast o bestämmt inga dumfasoner från hennes sida,nu är rollerna helt klara o hon o pila är riktiga kompisar o delar på husse o hans säng till arres förskräckelse,arre brukar pussa henne i örat, grytan muttrar lite ibland men det blir mindre för var dag som går så snart är det väl helt lugnt där med.Vilken härlig hund hon är B, jag blir mer kär för var dag som går, igår va jag ute med henne o pila o vi gick förbi ett rådjur jag fick avliva i julas,(sönderstressat av frilöpande hund) det luktar gott o är Skitspännande jag sa till om "fot" o sen gick vi förbi utan ett ögonkast åt råt som lukta mycke även i min näsa, vi gick tillbaks samma väg repris utan ngt problem, vilken tös!. Hon är lugnet själv samtidigt har hon full koll på omgivningen,vi gick förbi en avverkningsplats med skramlande o brakande maskiner -en snabb titt o koll sen var det inget med det. Jag tempar henne o den är konst, 38,0 så det är inte dags än , hoppas lite på helgen,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback