Vinterland! Planer för våren. Valpar efter Äventyrs Ginza.

Nu var det ett tag sedan jag skrev på bloggen. Har skrivit mitt examensarbete på lärarutbildningen och sedan praktiserat. Inte mycket tid över för hunderiet tyvärr! Nu har jag en kurs kvar och är sedan färdig gymnasielärare i engelska och svenska. Söker olika lärarvik för vårterminen. Det finns inte så mycket just nu eftersom det är mittt i läsåret så jag söker förutsättningslöst över nästan hela landet (Värmland, Malmö, Stockholm där jag har möjlighet till tillfälligt boende  och allt på pendlingsavstånd). Till hösten borde det vara mycket lättare att få jobb på hemmaplan.

Eftersom jag inte vet var jag hamnar har vi beslutat att inte ta någon kull på Grytan i vår. Grytan blir 7 år i mars så detta innebär att det får räcka med två kullar på henne. Vi har ju turen att flera tikar i B-kullen som är så bra att de kommer att kunna användas i avel om inget oförutsett inträffar. Räkna med en kull från B-kullen om tidigast 2 år. För dom som sucktar efter en Grytanvalp kan jag tipsa att Kennel Äventyr har parat Grytans syster Ginza med Molars Fargo vilket jag tror blir en toppenbra kombination.

Jag har anmält A-kullen till korning i Eskilstuna 17-19 juni och väntar svar på vilket datum vi får (förutsatt att vi kommer med!). Boka gärna dessa datum preliminärt då vi planerar att ha kenneläger i samband med korningen.

Grytans rehabilitering går framåt och vi har gjort vår första rapportträning sedan juli och än visar hon ingen hälta. Vi hoppas att hon fortsätter att återhämta sig utan bakslag och kan då vara ute på tävlingsbanorna till våren.

Kommentarer
Postat av: Janne å Arne

Korningsdatum är bokat i kalendern.

2010-12-16 @ 19:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0